vezi mai mult

Îngrijirea semănăturilor în pepinierele silvice
30.04.2024     
 
Vizita de lucru a membrilor Comisiei de mediu, climă și tranziție verde
24.04.2024     
 
Prima pagină   »  Comunicare   »  Comunicate și noutăți » Securitatea muncii - obiectiv prioritar al bunei desfăşurări a activităţii
10
08.2017
Securitatea muncii - obiectiv prioritar al bunei desfăşurări a activităţii
   
 

        Sănătatea și securitatea muncii reprezinta un ansamblu de activitați având ca scop asigurarea conditiilor optime în desfașurarea procesului de munca, apararea sănătăţii, integritații corporale si vieții lucratorilor si a altor persoane angrenate in procesul de munca. Procedurile si standardele de securitatea muncii definesc un sistem unitar de masuri si reguli aplicabile tuturor participanților la procesul de munca. Activitatea de prevenire si protecție are ca scop asigurarea unor condiții de munca optime, prevenirea accidentelor si a îmbolnavirilor profesionale în rândul persoanelor angrenate in activitati lucrative si adaptarea la progresul știintei si tehnicii. In conformitate cu aceste reglementari, obligația de a asigura securitatea si sanatatea, în toate aspectele referitoare la munca, revine conducerii întreprinderii, iar obligațiile lucratorilor de a respecta cu stricteţe aceste reguli.

         Asigurarea securității și sănătății în muncă a angajaților în toate aspectele legate de muncă, este obligația angajatorului, conform Legii securității și sănătății în muncă nr. 186-XVI din 10.07.2008 şi Normelor metodologice de aplicare a acesteia.

           Securitatea - în opinia multor specialişti, înseamnă a fi la adăpost de orice pericol, protejare sau apărare, iar sănătatea - reprezintă starea unui organism în care funcţionarea tuturor organelor se face în mod normal şi regulat. Din conjugarea acestor doi termeni, aplicaţi unui sistem de muncă a luat naştere expresia „Securitate şi sănătate în muncă", ce s-a transformat ulterior într-un concept amplu şi complex. 

          Măsurile prin care se asigură supravegherea corespunzătoare a sănătăţii lucrătorilor în funcţie de riscurile privind securitatea şi sănătatea în muncă se stabilesc potrivit reglementărilor în vigoare. 

           În comun cu conducerea întreprinderii specialistul în securitatea şi sănătate în muncă desfăşoară şi supraveghează instruirea salariaţilor în domeniul SSM, asigură baza materială corespunzătoare unei instruiri adecvate. 

           De asemenea în termen se petrece instruirea în domeniul SSM şi a conducătorului întreprinderii, conducătorilor locurilor de muncă, specialiştilor şi lucrătorului desemnat, care se efectuiază îndată după numirea lor în funcţiile respective şi periodic, la cursuri de instruire realizate de servicii externe de protecţie şi prevenire, care se finalizează cu verificarea cunoştinţelor însuşite şi eliberarea certificatelor de absolvire. Respectiv, conform legislaţiei în vigoare, cheltuielile fiind suportate de întreprindere. 

            În întreprindere sunt elaborate instrucţiuni pentru toate ocupaţiile şi lucrările desfăşurate în unitate, ţinînd seama de particularităţile acestora şi ale locurilor de muncă. 

            În cadrul întreprinderii este constituit şi comitetul pentru securitate şi sănătate în muncă, care asigură colaborarea angajatorului şi angajaţilor în vederea identificării măsurilor privind asigurarea securităţii şi sănătăţii lucrătorilor la locul de muncă. 

            Echipamentul individual de protecție se acordă gratuit salariaților potrivit criteriilor stabilite în Normativul cadru de acordare și utilizare a echipamentului individual de protecţie, adaptat pentru meseriile şi factorii de risc din silvicultură. 

              Materialele igienico-sanitare se acordă obligatoriu şi gradtuit angajaţilor în scopul asigurări igienii şi protecţiei personale. Cantităţile respective şi periodicitatea asigurării, se stabilesc prin contractul individual de muncă, pe baza caracteristicilor locurilor de muncă.